A Child of our Time, War Child

A Child of our Time, War Child

Wanneer een goed doel zoals War Child voorbij komt, dan kun je natuurlijk geen nee zeggen: een benefietconcert voor War Child Holland waar Michael Tippett’s “A Child of our Time” wordt gespeeld.

War Child is een NGO die is opgericht in het Verenigd Koninkrijk in 1993. War Child Holland heeft het grootste War Child kantoor ter wereld en is gespecialiseerd in het vervullen van psychosociale behoeftes van kinderen die hebben geleden onder oorlog en conflict situaties.

Het was een grote eer om onderdeel te mogen zijn van dit fantastische project. Er was een goede klik tussen de teams van A Child of Our Time, Monkey Republic en Studio Scutch, een getalenteerde filmstudio die een geweldige intro film heeft gemaakt voor dit evenement.

A Child of Our Time

Michael Tippet heeft “A Child of Our Time” geschreven aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. Het is een uiting van “man’s inhumanity to man”, oftewel, de mens zijn onmenselijkheid naar de mens toe. De compositie is een tijdloos bericht over oorlog, vrijheid, onderdrukking en onze eigen verantwoordelijkheid hiervoor. Het concert speelt zich af in een opmerkenswaardig gebouw genaamd Radio Kootwijk. Het gebouw met de 35 meter hoge concerthal is omringd door etherische weilanden. Het perfect symmetrische en sfinxachtige gebouw had een mystieke aura die perfect was voor het concert van War Child.

Verhalenverteller

De taak van Monkey Republic was niet zo grandioos als het componeren van een concert maar het was nog steeds een essentieel onderdeel. De website moest de missie van dit evenement verwoorden: het helpen van kinderen, de meest kwetsbare slachtoffers van oorlog. We hebben gekozen voor de intro video als de main stream. Onze één-pagina website vertelt het verhaal terwijl je scrolt, zodat de dynamische elementen reageren op de bewegingen van je muis. Deze bewegingen zetten een sequentie parallax in gang terwijl je naar beneden scrolt. Het donkerrode en witte kleurenschema samen met de retro fonts past perfect bij War Child’s logo. Al deze aspecten komen samen om de boodschap van War Child over te brengen zodat deze kan worden verspreid naar een groter publiek.

© Ted van den Bergh
© Ted van den Bergh